Title Left Line
Yolo Blog
Title Right Line
you only live once
live life well !
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

פאפוס קפריסין - נופש ים-תיכוני מושלם במרחק 40 דקות טיסה


פאפוס היא היעד המושלם לחופשה שמשלבת בין רוגע, חופים זהובים, וכיף לכל המשפחה. מרחק של רק 40 דקות טיסה מישראל הופך אותה ליעד נגיש מאוד לחופשה.
היינו שם ב:
מאי 2024
למשך:
4 ימים
עונה מומלצת:
קיץ, סתיו, אביב

פאפוס, פנינה ים-תיכונית הממוקמת בחוף המערבי של קפריסין, היא יעד קסום המשלב חופים מרהיבים, מים צלולים, ואווירה ים-תיכונית. הטיסה מישראל לפאפוס אורכת כ-40 דקות בלבד, מה שהופך אותה לאופציה מעולה לחופשה ספונטנית או לסוף שבוע ארוך.

בפאפוס תמצאו מגוון רחב של מלונות- ממלונות מפנקים עם שירות ברמה גבוהה, מלונות בוטיק למבוגרים בלבד או מלונות הכל כלול עם פארק מים לילדים. באזור פאפוס יש טיולים קסומים באזורי טבע ירוקים, הפלגות ללגונה הכחולה המדהימה, וביץ' ברים תוססים שבהם תוכלו להתרווח עם קוקטייל מול שקיעה עוצרת נשימה. בין אם אתם מחפשים חופשה משפחתית או חופשה זוגית רומנטית, פאפוס היא היעד שיספק לכם את כל מה שאתם צריכים לחופשה בלתי נשכחת.

אני טסתי לחופשת סוף שבוע ארוך עם חברה ובפוסט הזה אסקר את המקומות המעניינים ביותר לראות באזור פאפוס, המלונות והמסעדות המומלצות שלי, ועוד! מוזמנים להציץ גם בכל הסטוריז שהעלתי מהטיול בפרופיל האינסטגרם שלי.

הספינה הטרופה קפריסין

מלונות מומלצים בפאפוס קפריסין

Anassa Hotel

אנחנו ישנו במלון אנסה והוא ללא ספק אחד המלונות הטובים שהייתי בהם! המלון נודע בזכות המיקום הפסטורלי ליד הים, עיצוב ים תיכוני יוצא דופן והאוכל המדהים שמוגש בו. במלון 166 חדרים, סוויטות ודירות. אני אומרת מראש, לא מדובר במלון זול, אבל לדעתי הוא שווה את המחיר.

פה תוכלו לצפות בסרטון שערכתי, שממחיש בצורה הכי טובה את החוויה משם כאן.

הנוף המרהיב הנשקף ממלון אנסה הוא אחד מנכסיו הגדולים ביותר. תוכלו להנות ממבט פנורמי על הים הכחול והחוף הפראי של חצי האי אקאמאס. הגנים המטופחים של המלון, המשתרעים על פני שטח נרחב, יוצרים אווירה של גן עדן טרופי ומספקים פינות שקטות להירגעות. במלון יש בריכת אינפיניטי עם נוף אל הים, חוף ים פרטי וספא מטורף למבוגרים בלבד, שכולל ג׳קוזי, סאונה רטובה ויבשה, חדר כושר, בריכה פנימית (כלול במחיר החדר) ומגוון טיפולים חדשים המשלבים שיטות טיפול מתקדמות (בעלות נוספת). למשפחות, המלון מציע מועדון ילדים ופעילויות מגוונות לכל הגילאים.

מלון אנסה קפריסין
מלון אנסה קפריסין

אחד הדברים שנהננו ממנו מאוד במלון הוא הקולינריה. מלון אנסה מתגאה במבחר מסעדות גורמה, המציעות חוויות קולינריות מגוונות. ממאכלים ים תיכוניים מסורתיים ועד למטבח בינלאומי עכשווי, כל ארוחה היא חגיגה לחך. המסעדות משתמשות בתוצרת מקומית טרייה, כולל ירקות ועשבי תיבול מהגן האורגני של המלון. כל ערב ניתן לבחור באיזה מסעדה מתחשק לכם לאכול.

תוכלו למצוא במלון את מסעדת הגורמה הרומנטית Basiliko בסגנון פיוז’ן אסיאתי, מסעדת Helios היוקרתית ומסעדת הטברנה Pelagos תחת כיפת השמיים. אם לוקחים אירוח של חצי פנסיון או פנסיון מלא, מקבלים לארוחת הערב 75 יורו לאדם למימוש (זה מספיק, אנחנו לא חרגנו).

מלון אנסה נמצא 50 דק’ נסיעה מנמל התעופה בפאפוס, ליד שמורת אקאמס היפיפיה. אנחנו הגענו למלון עם רכב ששכרנו, אבל יש אפשרות גם להסעה מטעם המלון.

מנת דג שף
מלון אנסה קפריסין

מלונות נוספים מומלצים בפאפוס

Elysium Hotel

מלון יוקרתי הממוקם בסמוך לאתרי התיירות המרכזיים של פאפוס. המלון קיבל ציון של 9.5 בבוקינג עם מעל ל4,000 ביקורות!! המלון מציע שילוב מרשים בין עיצוב קלאסי ונוחות מודרנית, עם גנים מטופחים, בריכות מרהיבות ונופים עוצרי נשימה של הים התיכון. החדרים מעוצבים בסגנון יוקרתי, ובמלון תמצאו גם מסעדות גורמה, ספא מפנק ומתקני כושר מתקדמים.

Annabelle Hotel

המלון ממוקם על קו החוף, בסמוך לנמל פאפוס הציורי, ומציע גישה נוחה לחוף הים ולאטרקציות מקומיות. המלון מצטיין בשירות אישי ומקצועי, וחדריו מרווחים ומעוצבים בסגנון ים תיכוני. אורחי המלון נהנים מגנים יפים, בריכות שחייה ומגוון מסעדות המתאימות לכל טעם. זהו מלון אידיאלי למשפחות ולזוגות המחפשים חופשה רגועה עם נוף לים.

Leonardo Laura Beach & Splash Resort

מלון המתמחה באירוח משפחות, עם פארק מים ענק שכולל מגלשות אקסטרים, נהר ובריכות לכל הגילאים. המלון מציע גם מועדון ילדים עם צוות מיומן, פעילויות יומיות, ואזורי משחק מקורים ומוצלים. החדרים נוחים ומעוצבים באופן שמספק נוחות למשפחות, וכוללים מרפסות עם נוף לים או לגנים. בנוסף, המלון מציע מגוון מסעדות ידידותיות לילדים ותפריטים מותאמים.

M Boutique Hotel

מלון בוטיק למבוגרים בלבד, שמציע חוויית אירוח אינטימית ומפנקת ממש בלב העיר פאפוס. המלון מעוצב בסגנון מודרני, החדרים מרווחים ומעוצבים בקפידה, תוך שימת דגש על פרטים קטנים. במלון תמצאו גם מסעדה מצוינת שמגישה ארוחות בוקר טריות ומגוונות, בריכה חיצונית מעוצבת, ואזורי ישיבה נוחים שמזמינים להתרווח ולהירגע. מיקומו המרכזי של המלון מאפשר גישה נוחה לאטרקציות המרכזיות של פאפוס, כמו הנמל, הטיילת וחופים מקסימים במרחק הליכה קצר.

לא מצאתם את המלון שחיפשתם בפאפוס? פה יש עוד מלא אופציות טובות

Leonardo Laura Beach & Splash Resort
Leonardo Laura Beach & Splash Resort

השכרת רכב בקפריסין

אנחנו בחרנו לשכור רכב בשדה התעופה של פאפוס (הזמנתי מראש כמובן), כדי לחקור את האזור בחופשיות ובנוחות. כדי לחפש רכב להשכרה, השתמשתי במנוע החיפוש של פאפם פאפם, מנוע חיפוש ישראלי, שמשווה בין חברות השכרת רכבים רבות ברחבי העולם ואני ממש ממליצה על השימוש בו.

חשוב לזכור כי בקפריסין נוהגים בצד שמאל של הכביש. בסך הכל אני התרגלתי דיי מהר לנהיגה (מינוס הפעלת הויישרים כל פעם שרציתי לאותת). מומלץ לנהוג בזהירות יתרה, במיוחד בצמתים ובכיכרות. רוב הכבישים באזור פאפוס מתוחזקים היטב והנהיגה נוחה.

אטרקציות באזור פאפוס

הלגונה הכחולה

הלגונה הכחולה (Blue Lagoon) היא אחד המקומות היפים והמפורסמים בקפריסין, הממוקמת בחצי האי אקאמאס (Akamas Peninsula). זהו מקום קסום עם מים צלולים בגוון כחול-טורקיז, חופים עם חול לבן ונוף טבעי מדהים. הלגונה היא מקום פופולרי לשחייה, שנורקלינג ושייט, ומציעה חוויית טבע ייחודית ורוגע נפלא.

דרכי הגעה: הדרך המומלצת להגיע ללגונה הכחולה היא באמצעות שייט שיוצא מנמל לאצ'י (Latchi Harbour). נמל לאצ'י נמצא כ-50 דקות נסיעה ממרכז העיר פאפאוס. וכ-5 דקות נסיעה מהמלון בו אנחנו ישנו.

אל הלגונה הכחולה אפשר להגיע בשיט על סירה גדולה שכולל נשנושים ויין ואפילו מגלשה מגניבה לתוך המים. יש 3 הפלגות ביום ואני ממליצה על הפלגת הבוקר. אורך ההפלגה הוא כ-3 שעות. אם יש לכם רישיון נהיגה, תוכלו לשכור סירה פרטית וזאת בכלל חוויה מטורפת- גם מבחינת השייט וגם תוכלו לעצור בכמה מפרצים יפים בדרך.

אנחנו סגרנו את ההפלגה דרך "ארץ אופיר", סוכנות נסיעות של ישראלי שגר בקפריסין ומכיר את כל האטרקציות והמקומות הכי שווים. ההפלגה הייתה עם חברת Blue Diamond Latchi המצויינת והמקצועית.

ישנן גם אפשרויות להגעה ברכב 4*4, אך יש לזכור שהדרך לשם היא דרך עפר שיכולה להיות מאתגרת ולכן מומלץ לקחת סיור עם מדריך שמכיר את האזור.

עלויות: הכניסה ללגונה הכחולה היא חופשית, עלות הפלגה על הסירה הגדולה היא 20 יורו לאדם ו-10 יורו לילד. אפשר להוסיף 15 יורו לאיסוף מהמלון שלכם בפאפוס. המחיר לסירה הפרטית תלוי בסוג הסירה והוא לפי שעה ואינו כולל את עלות הדלק ושכירת קפטן (אם רוצים- זו עלות נוספת של 20 יורו לשעה).

הלגונה הכחולה קפריסין
הלגונה הכחולה
הלגונה הכחולה קפריסין
הלגונה הכחולה

מפלי אדוניס

מפלי אדוניס (Adonis Baths), הממוקמים ליד הכפר קילי (Koili), הם מקום טבעי ויפהפה. על פי המיתולוגיה היוונית, זהו המקום שבו האלה אפרודיטה ואדוניס נהגו לרחוץ. המפלים נשפכים לבריכות טבעיות מוקפות בצמחייה ירוקה, מה שהופך את המקום לאידיאלי לשחייה ומנוחה. לפי המסורת, השחייה במרחצאות מתחת למפל אמורה לשמר את נעוריה של האישה ולחזק את כוח הגברא! במקום תמצאו גם פסלים ענקיים המציגים דמויות מהמיתולוגיה היוונית. שימו לב שחלק מהפסלים ערומים. יש קיוסק, שירותים ומלתחות מסודרים. המים בבריכה קרים מאוד, אז למי שרוצה להיכנס- אני ממליצה פשוט לקפוץ פנימה.

דרכי הגעה: באפליקציית הניווט: Adonis Baths Waterfalls. המפלים ממוקמים כ-12 קילומטרים מפאפוס. הדרך הנוחה ביותר להגיע לשם היא ברכב פרטי או במונית. יש שילוט ברור שמוביל למקום. אני קראתי אזהרות ברשת שאי אפשר להגיע למקום ברכב פרטי, אז שתדעו שהן לא נכונות- אנחנו הגענו ברכב פרטי קטן ולא הייתה לנו שום בעיה.

עלויות: הכניסה למפלי אדוניס כרוכה בתשלום של כ-15 יורו למבוגר או 10 יורו לילד (אפשר לשלם באשראי או במזומן), וכוללת גישה למפלים, הבריכות והגנים.

מפלי אדוניס קפריסין
מפלי אדוניס קפריסין

מפלי אדוניס פאפוס
מפלי אדוניס פאפוס

יולו בלוג אינסטגרם

חוף וסלע אפרודיטה

סלע אפרודיטה, הידוע גם בשם "פטרא טו רומיו" (Petra tou Romiou), נחשב לאחד מהסמלים האיקוניים של קפריסין (בטח ראיתם אותו באחת התמונות שמפרסמות את האזור). לפי המיתולוגיה היוונית, זהו המקום שבו נולדה האלה אפרודיטה מהקצף של הים ואף אומרים שלשחות סביב הסלע יביא לנעורים ויופי נצחי! הסלעים הדרמטיים והמראה המרהיב של החוף והים הופכים את המקום לאטרקציה חובה.

הסלע נמצא בחוף יפה עם מים צלולים, אך שימו לב שהוא אינו מסודר (אין מציל ואין כסאות או שמשיות להשכרה). בחוף יש הרבה חלוקי נחל, אז אני ממליצה להגיע עם נעלים מתאימות (אני הייתי עם שורש כמובן).

אני ממליצה לשלב את ההגעה עם מעבר גם בתצפית יפה על החוף והסלע. התצפית מציעה נוף עוצר נשימה של הים הכחול והצוקים המרשימים, כאשר הסלע האגדי, מהווה את גולת הכותרת. יפה להגיע במהלך היום או בזמן השקיעה.  בנקודת התצפית תמצאו מיצג אומנות שנקרא "עשר נקודות מבט" של האמן קוסטאס צוצליס, ההופך את הנוף הטבעי לסדרת ציורים חיים. המיצג כולל עשרה מסגרות המוצבות באופן אסטרטגי כדי ללכוד נקודות מבט שונות על המקום. כל מסגרת ממקדת את המבט לנוף אחר של הים, הסלעים וקו החוף.

תצפית על סלע אפרודיטה פאפוס
תצפית על סלע אפרודיטה
תצפית על סלע אפרודיטה פאפוס
תצפית על סלע אפרודיטה

דרכי הגעה: כדי להגיע לחוף כתבו באפליקציית הניווט: Petra tou Romiou car park.

כדי להגיע לתצפית כתבו:  Petra tou Romiou view point

סלע אפרודיטה ממוקם על כביש החוף A6, בין לימסול לפאפוס, כ-25 קילומטרים מזרחית לפאפוס. אפשר להגיע בקלות ברכב פרטי או באוטובוס מקומי העוצר במפרץ הסמוך לסלעים. החוף יחסית קרוב לשדה התעופה, אז אנחנו שילבנו אותו ביום שבו טסנו חזרה.

עלויות: הביקור בסלע אפרודיטה הוא חינמי ואין עלויות כניסה. ניתן לחנות בחינם באזור המוסדר ולגשת לחוף ברגל (יש מעבר להולכי רגל מתחת לכביש שנמצא בצמוד לקיוסק שבחניה).

סלע אפרודיטה פאפוס
חוף סלע אפרודיטה
סלע אפרודיטה פאפוס
חוף סלע אפרודיטה

הספינה הטרופה

הספינה הטרופה Edro III היא אחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר בקרבת פאפוס. הספינה נתקעה ליד החוף הסלעי בשנת 2011 ומאחר ולא הצליחו לחלץ אותה, הפכה לאטרקציה תיירותית. החוף שליד נקרא sea caves- תופעת טבע מדהימה אשר נוצרה במשך אלפי שנים בהם הים כירסם בחוף ויצר מערות קטנות וגדולות ואיים קטנים.

הספינה הטרופה מושכת אליה חובבי צילום, זוגות שמחפשים רקע רומנטי וגם סתם אנשים שאוהבים לראות דברים לא שגרתיים. בסמוך לספינה נמצאת מסעדת אונירו ביי דה סי - מסעדת שף ובר קוקטיילים (כתבתי עליה בהרחבה בפרק המסעדות).

דרכי הגעה: באפליקציית הניווט: Oniro By The Sea.הספינה ממוקמת כ-15 דקות נסיעה צפונית לפאפוס, קרוב למפרץ קורל ביי. הדרך הנוחה ביותר להגיע היא ברכב פרטי. יש שילוט שמוביל לספינה והחנייה במקום נוחה ובחינם.

עלויות: הביקור בספינה הטרופה הוא חינמי ואין עלויות כניסה. ניתן לגשת אליה בחופשיות וליהנות מהנוף והאווירה הייחודית.

הספינה הטרופה קפריסין
הספינה הטרופה קפריסין

מסעדות וביץ' קלאבים מומלצים בפאפוס

Cabana Beach Bar & Restaurant

ביץ' בר עם עיצוב מהמם. יש חלק של מסעדה (עם תפריט אוכל של מסעדה) וחלק של ביץ' בר עם מיטות שיזוף ושמשיות (ותפריט שונה של ביץ' בר- בעיקר נשנושים ומשקאות). לביץ' בר יש חוף פרטי והכניסה אליו היא כמובן בחינם לאורחי הביץ' בר. עלות שכירת 2 כסאות שיזוף היא 5 יורו ואם אתם רוצים גם שמשיה- העלות הכוללת היא 7.5 יורו. הכסאות נוחים וחדשים ובכייף אפשר להעביר פה חצי יום. מקום מושלם גם למי שמחפש להירגע עם ספר ומשקה ביד, וגם למי שרוצה לרקוד עד השקיעה על החוף.

Cabana Beach Bar & Restaurant
Cabana Beach Bar
Cabana Beach Bar & Restaurant
Cabana Beach Bar

Antasia

אנטסיה הוא ביץ' בר מסעדה שיושב על חוף מהמם בתוך פאפוס- מה שנקרא, כשהחול פוגש את הסטייל. למקום יש 3 קומות: רופטופ, מסעדה וחוף ים. המקום מתגאה בעיצוב מודרני ואלגנטי, עם מרפסת פתוחה לנוף השקיעה הקסומה של פאפוס, ותפריט מגוון בסגנון אסייאתי (הסושי פה מעולה!) וים תיכוני (פיצות, סלטים, המבורגר ועוד). יש גם ארוחות בוקר וקוקטיילים יצירתיים. כל סופ"ש יש להם פה מסיבות שקיעה עם דיי ג'יי.

אנטסיה ביץ' בר
אנטסיה ביץ' בר
אנטסיה ביץ' בר
אנטסיה ביץ' בר

Oniro By The Sea

מסעדת אונירו ביי דה סי ממוקמת ממש מול הים, עם נוף מרהיב של הספינה הטרופה Edro III, ומציעה אווירה קסומה במיוחד בשעות השקיעה. עם תפריט שמציע מנות יצירתיות של מטבח ים תיכוני מודרני, קוקטיילים מרעננים ומנות דגים טריות, זה המקום המושלם ליהנות מארוחה רומנטית או מבילוי עם חברים בזמן שאתם שומעים את רחש הגלים ומרגישים את הבריזה הנעימה. שימו לב שזו מסעדה פופלארית ולכן בעונה התיירותית, אני ממליצה להזמין מקום מראש.

Oniro By The Sea
Oniro By The Sea
Oniro By The Sea
Oniro By The Sea

לסיכום, פאפוס היא הרבה יותר מעוד עיר חוף בקפריסין – היא יעד שבו חוויות מגוונות מחכות בכל פינה. מאתרי טבע מרהיבים כמו סלע אפרודיטה והספינה הטרופה, דרך נקודות תצפית עוצרות נשימה, ועד לבילויים קולינריים כמו ארוחה רומנטית או יום של כיף בביץ' בר, פאפוס מציעה משהו לכל אחד. בין אם אתם מחפשים רוגע, הרפתקה, תרבות או סתם מקום נהדר ליהנות בו מהשמש והים, פאפוס היא היעד המושלם לחופשה בלתי נשכחת שתספק לכם רגעים מלאי קסם וחיוכים.

יולו בלוג אינסטגרם
[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.

כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Share
Pin
WhatsApp
Telegram