Title Left Line
חם היום ביולו בלוג!
post featured image

מסלול טיול בחבל טירול אוסטריה

טירול הוא מחוז קסום בלב האלפים האוסטריים, המציע חוויה בלתי נשכחת למשפחות, המחפשות שילוב מושלם של טבע מרהיב ותרבות עשירה. במסלול הטיול שלנו, נגלה יחד את הנופים המרהיבים, הכפרים הציוריים והאטרקציות המשפחתיות המגוונות שהופכות את טירול ליעד מושלם לחופשה משפחתית בלתי נשכחת.
היינו שם ב:
יולי 2023
למשך:
9 ימים
עונה מומלצת:
קיץ

חבל טירול

חבל הטירול, הממוקם בלב הרי האלפים האוסטריים, הוא אחד האזורים המרהיבים והמגוונים באירופה. הוא ידוע בנופיו הפסטורליים, ומשלב בצורה מושלמת בין טבע פראי לבין תרבות עשירה ומורשת היסטורית עמוקה. הנוף המרשים בעמק טירול כולל פסגות הרים מושלגות, אגמים צלולים, ויערות עבותים, המספקים רקע מושלם לפעילויות חוץ בכל עונות השנה.

את הפוסט הזה, המדבר על טיול עם מתבגרים בעמק הטירול, ביקשתי לכתוב מחברתי, שרון בונה. שרון ואני עבדנו ביחד ולאחר שהיא חזרה נלהבת מהטיול באוסטריה והראתה לי תמונות מדהימות, ביקשתי ממנה לשתף את הטיול בבלוג שלי. שרון הכינה לכם פוסט מפורט של מסלול הטיול שלהם בעמק טירול, עם חלוקה לפי ימים. שרון, הבמה שלך:

טירול אוסטריה

טיול משפחתי בחבל טירול

משתתפים: משפחה של 4 נפשות. זוג הורים, בת 14, בת 12. אנו אוהבי טבע והליכה קלה ולכן רוב הטיול שלנו תוכנן ככזה, במקביל אנו מנסים לשלב אטרקציות לבנות.

תוכנית הטיול: חבל הטירול מחולק למספר עמקים. אפשר לבלות גם בעמק אחד את כל הטיול, אם רוצים. אנחנו טיילנו בשני עמקים בשביל הגיוון: עמק שטובאי (Stubaital) ועמק טוקס (Tuxertal). האטרקציות המרכזיות בטיול שלנו היו מערת קרח, פסגות מושלגות, נהרות, אגמים, מפלים, יערות, קניונים, פארק חבלים, ראפטינג ורכבות טובוגן. בבניית המסלול טיול שלנו השתמשתי באתר של משרד התיירות של חבל טירול, הנותן מידע רב על האזור.

תכנית:

• יום 1- נחיתה בגרמניה בשדה התעופה של מימיגן ונסיעה לאוסטריה טירול.
  • יום 2-4: עמק שטובאי
  • יום 5: אגם אכן ומעבר לעמק טוקס
  • יום 6-8: עמק טוקס
  • יום 9: חזרה הביתה

לינה בעמק טירול

Burg Anna - אנחנו ישנו בצימר צימר מהמם וחדש עם חלונות ענקיים של נוף להרים בעלות מעולה ללילה. הצימר נמצא בעיירה טלפס (Telfs), העיר השלישית בגודלה בכל טירול, שיש בה הרבה אפשרויות לינה. הצימר היה ממש חדש ונראה מעולה.

לחיפוש מקומות לינה נוספים בכפר טלפס לחצו כאן

כרטיסי הטבות בעמק טירול

עמק הטירול מציע מגוון כרטיסי הטבות למטיילים, המאפשרים לחסוך כסף רב ולהנות ממגוון אטרקציות. חלק ממקומות הלינה מחלקים את הכרטיסים בחינם (בדרך כלל מקומות לינה יקרים יותר). כאמור, אנחנו טיילנו בעמק שטובאי ועמק טוקס והנה הכרטיסים הרלוונטים לכל אזור:

Stubai Super Card - כרטיס ההטבות של שטובאי מיועד למבקרים בעמק שטובאי ומעניק שימוש חופשי ברכבלים, בתחבורה ציבורית ובמגוון אטרקציות באזור. מידע נוסף ניתן למצוא כאן.

The Zillertal Activcard - כרטיס הטבות מקיף המיועד למבקרים בעמק זילרטאל. הכרטיס מעניק גישה חופשית או הנחות משמעותיות למגוון רחב של אטרקציות באזור, כולל רכבלים, בריכות, מוזיאונים ותחבורה ציבורית. מידע נוסף ניתן למצוא כאן.

מזג אוויר בטירול

באוסטריה יורד גשם כל השנה. כן, גם בקיץ. בפועל, מזג האוויר היה לא כל כך לטובתנו. בתחזית רק יומיים היו שמשיים והשאר גשם. כדי להתחמק מהגשם, שמרנו על גמישות: פתחנו את מפת האטרקציות והטיולים שתיכננו מראש, בדקנו איפה לא אמור להיות גשום באותו היום ונסענו לשם. למרות זאת, לפעמים הלכנו בגשם. הצטיידנו בנעלים טובות ומעילי גשם. לגמרי אפשרי.

לימים גשומים אפשר להסתובב בעיר הגדולה או טיול ביער, שזה קצת יותר מוגן או ספא עם בריכות מחוממות. אי אפשר לנסוע ברוב רכבות ההרים כשיש גשם, אז לא כדאי להגיע לשם.

בקיץ כדאי להתלבש בשכבות: חולצה קצרה, חולצה ארוכה, פליז ומעיל גשם. באגם חמים, ובקרחון קריר.

השכרת רכב

כדי לטייל בעמק הטירול בצורה נוחה, חובה להשכיר רכב. אנחנו שכרנו את הרכב שלנו בממיגן דרך RentalCars בעלות של שקל 2000.

כדי לחפש רכב להשכרה, תוכלו להשתמש במנוע החיפוש של פאפם פאפם, מנוע חיפוש ישראלי, שמשווה בין חברות השכרת רכבים רבות ברחבי העולם.

רוצים עוד טיפים על השכרת רכב? כנסו לפוסט שלי על השכרת רכב בחו"ל

מסלול טיול בטירול אוסטריה

יום 1- נחיתה ונסיעה לאוסטריה

היום הראשון הוקדש לטיסה והגעה לאוסטריה. נחתנו בשדה התעופה של העיר ממיגן (Memmingen), השוכנת בדרום בגרמניה. מדובר בטיסה ישירה של 4 שעות מישראל. בחרנו לטוס אל ממיגן מאחר והיא נמצאת במרחק של רק כשעתיים נסיעה מחבל טירול באוסטריה, והטיסות אליה משמעותית יותר זולות מהטיסות אל שדות תעופה באוסטריה. אנחנו קנינו כרטיסים עם חברת ריינאייר בעלות של 150 יורו לכרטיס.

טיפ של אלופים - אנחנו נתקענו שעתיים בתור להשכרת הרכב כי כל המטוס הגיע ביחד למשרד השכרת הרכב היחידי שהיה פתוח. אני ממליצה לשלוח מישהו אל המשרד לפני שהמזוודות מגיעות, כדי להיות ראשונים בתור.

לאחר ששכרנו את הרכב, החלנו בנסיעה של שעתיים וחצי לכיוון הכפר טלפס (Telfes) שבעמק שטובאי. הגענו בשבת ולכן הסופר היה סגור, אבל יש מכולת בתחנת דלק שהיה בה מצרכים בסיסיים. התלהבנו מהצימר והנוף והלכנו לישון. יום ארוך.

קרחון שטובאי

יום 2- קרחון שטובאי, מפל גרווה ומגלשת הרים בהר סרלס

מכיוון שהיה יום שימשי, בחרנו להתחיל את היום בקרחון שטובאי (Stubai Gletscher), האטרקציה המרכזית באזור, 30 דקות נסיעה מהצימר שלנו. למרות היותו אתר סקי פופולרי בחורף, בקיץ קרחון שטובאי מתגלה כיעד מרתק לטיולים וסיורים. תוכלו ליהנות מנסיעה ברכבל פנורמי, לצפות בנופים מרהיבים מגובה של 3,000 מטר, לטייל במסלולי הליכה מסומנים ולחוות את הקרח הנצחי בטמפרטורות נעימות.

העליה לנקודה הכי גבוהה מתבצעת בשלושה רכבלים סגורים. הנוף משם היה עוצר נשימה. ירדנו מהרכבל העליון ועשינו סיבוב לשחק בשלג ולצפות בנוף. עצירת עוגיות (היה נחמד אם היה גם תה 🙂 ) והמשכנו למסלול קצר ברכבל יותר תחתון. אפשר גם לעשות מסלול עוקף פיסגה, אבל הגובה משפיע על הנשימה ולכן בחרנו לרדת קצת. יש אינספור מסלולים. אפשר להחליט מראש או לזרום כמונו- כשראינו מהרכבל מקום נחמד אז עצרנו והחלטנו ללכת לשם. באתר הזה תוכלו לקרוא עוד מידע לגבי המסלולים והאטרקציות שבקרחון שטובאי.

טיפ של אלופים - שווה לעלות לקרחון כשיש מזג אוויר טוב וראות טובה. שווה לבדוק במצלמות את מזג האויר לפני שמגיעים.

טיפ של חסכנים- מחזיקי כרטיס ההטבות של שטובאי מקבלים עליה וירידה 1 בחינם ברכבל ליום.

קרחון שטובאי

שביל המים הסוערים

בדרך חזרה עצרנו בשביל המים הסוערים (Wilde Wasser Weg Stubaital). חנינו ליד הכביש והלכנו 10 דקות למפל גרווה (Grawa). מפל מרשים בגובה של 120 מטרים. אפשר לעשות מזה טיול של יום, יש מסלול מאוד יפה. אנחנו שוב אכלנו עוגיות, הצטלמנו, וצפינו במפל הכי יפה שראיתי. יש שם דק מעץ שאפשר לנוח ולצפות ממנו.

Wilde Wasser Weg Stubaital

מגלשת הרים מיידרס

לאחר ארוחת צהריים מאוחרת בצימר, נסענו בהתלהבות למגלשת ההרים מיידרס שרואים על הר הסרלס (Serles) שנמצא ממול הצימר. גם פה אפשר לבלות יום טיול בפסגות ההר ואז לרדת ברכבת הרים.

מדובר במגלשת הרים תלולה וכייפית, היורדת 640 מטרים, לאורך מסלול של 2.8 ק"מ ויכולה להגיע למהירות של 42 קמ"ש. מכל רכבות ההרים שהיינו זאת הייתה הכי מפחידה. כדאי להתעדכן בשעות הפתיחה באתר הרשמי של מגלשת ההרים.

יום 3 – טירת אמברס, פארק חבלים ואלפקות

טירת אמברס

בוקר היום השלישי התחיל גשום ולכן נסענו לעיר אינסברוק לטירת אמברס (Schloss Ambras) עד שיתבהרו השמיים. טירת אמברס היא טירה מרשימה מתקופת הרנסאנס השוכנת על גבעה שמשקיפה על העיר אינסברוק.

במחשבה לאחור היה שווה לקחת את הרכבת שמגיעה לעיר ולא להזיז את האוטו... היציאה והכניסה לעמק לא כל כך נעימות מכיוון שהנסיעה בכביש מהיר עם הרבה משאיות.

טירת אמברס אוסטריה

פארק החבלים אאוטדורפפי

כשיצאה השמש חזרנו לעמק ונסענו לפארק החבלים אאוטדורפרופי (Outdoorpfi) שנמצא ממש קרוב, 10 דק נסיעה מהצימר. צהריים אכלנו במקום של החבלים. היה טעים, אוכל סטנדרטי שמוצאים ברוב המקומות, היינו רעבים סגר פינה.

שעות פתיחה ומחירים מעודכנים ניתן למצוא באתר של פארק החבלים.

הכפר טלפס

לאחר מכן נסענו בחזרה אל הכפר שלנו, טלפס (Telfes), והסתובבנו בו עד שהחשיך. יש שם אלפקות ומדשאות של פרחים ונחל ונוף של הרים לעמק שנראה כמו גלויה.

חבל טירול אוסטריה

יום 4 – קניון לאוטש, קייזרשמן ושליק 200

קניון לאוטש

ערוץ לאוטש\ לויטאש (Leutascher Geisterklamm) הידוע גם כ"קניון הרוחות", הוא קניון צר המציע שביל הליכה תלוי מעל מים סוערים, ומעניק למבקרים נופים עוצרי נשימה של מפלים ותצורות סלע. שמו של הקניון נובע מהקולות המסתוריים שנוצרים כאשר הרוח מהדהדת דרך המערות, מה שמוסיף לאווירה המיסטית שלו. אנחנו עשינו טיול נחמד של שעתיים, אבל הרגיש תיירותי מדי והמסלול היה ממש גבוה מעל הנחל.

קניון לאוטש אוסטריה
אוסטריה קניון לאוטש
קניון לאוטש

מאחר והיה יום גשום, במחשבה לאחור, היה שווה לנסוע לAQUA DOME , מלון ומתחם ספא מדהים של 12 בריכות, 7 סאונות ו-4 מסעדות. שניהם שעה נסיעה ממקום הלינה שלנו.

למי שרוצה להתפנק ניתן להזמין לינה במלון ה-AQUA DOME או לשלם על כניסה יומית לספא. שעות פתיחה ומחירים מעודכנים ניתן למצוא באתר של אקווה דום.

Aqua Dome
AQUA DOME. התמונה לקוחה מאתר בוקינג.

שליק 2000

אחר הצהריים עלינו ל Schlick 2000 ברכבל, שנחשב לאתר הסקי הגדול בעמק שטובאי. את הביקור התחלנו דווקא במסעדה מעולה בה אכלנו קייזרשמן, הפנקייקים המסורתיים של האוסטרים.

לאחר מכן המשכנו למסלול הליכה ביער בו ירדנו בחזרה לחניה. יש כאן עשרות מסלולים רגליים שאפילו משולבים עם הפעלות לילדים. ממש יפה ומומלץ. כמובן גם כאן יש מצלמות שאפשר לבדוק. לנו ירד גשם אבל הלכנו ביער בירידה בחזרה לחניה מההר שעה וחצי הליכה.

טיפ של חסכנים - מחזיקי כרטיס ההטבות של שטובאי מקבלים עליה וירידה 1 בחינם ברכבל ליום.

Schlick 2000

יום 5 – אגם אכן ומעבר לעמק טוקס

אגם אכן

אגם אכן (Achensee) הוא פנינת טבע קסומה בטירול ועונה לתואר "האגם הגדול ביותר בטירול". מימיו הצלולים בגוון טורקיז מזמינים לשחייה מרעננת בימי הקיץ החמים. חובבי ספורט ימי ייהנו מגלישת רוח, קיאקים וסאפ. סביב האגם משתרעים שבילי הליכה ציוריים, המציעים נקודות תצפית מרהיבות על הנוף האלפיני. לחוויה רגועה יותר, אפשר ליהנות משיט נינוח או מפיקניק על החוף.

אנחנו לקחנו את הרכבל Rofan Seilbahn AG ועשינו מסלול רגלי לפיסגה של שעתיים. מקום מדהים. היה עמוס בסופש כדאי להגיע מוקדם. יש גם מתקן שמעיף אותך מהקצה של ההר. יש מסעדה שצופה לנוף. בקיצור אפשר גם פה לבלות יום שלם. התעייפנו ונסענו לאודן. הסתובבנו קצת בכפר אחר הצהריים.

לחיפוש מקומות לינה בעמק טוקס

Achensee

יום 6 – קרחון הינטרטוקס

קרחון הינטרטוקס

היה יום שימשי ולכן ניצלנו את מזג האוויר המושלם ונסענו לקרחון הינטרטוקס (Hintertux Glacier). באמצעות רכבל, לאחר נסיעה ארוכה עם נוף של ההר, הגענו לגובה של כ-3,250 מטר, שם נפרש לפנינו נוף מרהיב של פסגות מושלגות. הפיסגה נראית כמו מסרט ג׳יימס בונד והייתה מכוסה בשלג באמצע הקיץ.

משם נכנסו לארמון הקרח, הממוקם בעומק של כ-30 מטרים מתחת לפני הקרח. הארמון מציע מסע קסום לעולם תת-קרקעי קפוא. טיילנו במערכת מסדרונות ואולמות חצובים בקרח, המעוטרים בפסלי קרח מרשימים ותאורה צבעונית מרהיבה. שטנו שם בסירה למשך כמה דקות וזו הייתה חוויה שהילדות אמרו עליה: "הכי כיף באוסטריה".

לאחר מכן ירדנו לאכול משהו במסעדה ברכבל תחתון. גם כאן אפשר היה להמשיך לטייל, אבל התעייפנו אז פשוט ירדנו עד הסוף למטה והלכנו לראות את המפלים בתחתית הקרחון. היה יום מושלם.

טיפ של חסכנים - מחזיקי כרטיס ההטבות של זילרטאל מקבלים עליה וירידה 1 בחינם ברכבל ליום עד ל-Sommerbergalm (2.100m).

קרחון הינטרטוקס אוסטריה

יום 7 – ראפטינג בזילרטל ומגלשת הרים ארנה

ראפטינג בזילרטל

סגרתי לנו ראפטינג בנהר במסלול של 4 ק"מ דרך חברת Freiluftak Ademie, אך בסופי שבוע מפעילים תחנה הידראולית לכן לא היה זרם בנהר. אז אפשר היה לעשות קניונינג או קאנו ואנחנו בחרנו לעשות קאנו. בחור אוסטרי צעיר לימד אותנו חתירה בנהר והפעיל אותנו כמשפחה. אפילו קפצנו לנהר באיזה שלב היה מצחיק כיף ורגוע. עדיף לתכנן לאמצע השבוע ואז יש יותר אפשרויות.

מתאים עם ילדים מעל גיל 6. עלות: 45 יורו למבוגר. עלות לילד עד גיל 12: 40 יורו.

ראפטינג אוסטריה

מגלשת הרים ארנה

אחר הצהריים הלכנו לרכבת הרים Arena Coaster. מגלשת הרים באורך של 1450 מטרים לאורך מדרון יפיפיה. ליד ההתחלה תמצאו גם גן שעשועים אתגרי ללא תשלום. שעות פתיחה ומחירים מעודכנים ניתן למצוא באתר של המגלשה.

יום 8 – מגלשת הרים אימשט, אגם פלאנזה

יום חזרה לגרמניה. לקחנו את הדרך עם הנוף, רק שהיא גם הייתה עמוסה בתיירים.

מגלשת הרים אימשט

בדרך עצרנו ברכבת הרים באימשט (imst). המגלשה באורך של כ-3.5 ק"מ, היא נחשבת לאחת המגלשות הארוכות באירופה (וגם הכי הכי מפורסמת ועמוסה בתיירים). המסלול מפותל יורד מגובה של 1,500 מטר, ומציע נופים מרהיבים של הרי האלפים. המגלשה מתאימה למשפחות ולחובבי אדרנלין, עם מהירות שיכולה להגיע עד 40 קמ"ש. גם פה אפשר לטייל ברגל בהר למעלה ויש שם גם גן חיות. שעות פתיחה ומחירים מעודכנים ניתן למצוא באתר של המגלשה.

אגם פלאנזה

המשכנו ועצרנו באגם פלאנזה (Plansee) המדהים. פנינת טבע מרהיבה בטירול, הידוע כאחד האגמים היפים ביותר באוסטריה. מוקף בהרים מרשימים, האגם מציע מים צלולים בגוון טורקיז עמוק ואיכות מימיו מאפשרת לראות בטווח של 15 מטרים. תוכלו להינות משיט בסירות חתירה או קיאקים, דיג, או פשוט להירגע בחופיו השלווים. שבילי הליכה וטיול באזור מאפשרים תצפיות נוף מרהיבות ומפגש קרוב עם הטבע האלפיני המרהיב.

אגם פלאנזה טירול

בתוכנית חשבתי גם לעצור בטירה מאוד מפורסמת בשם Neuschwanstein Castle, אבל כבר התעייפנו והגענו חזרה לאזור השדה תעופה. ישנו בעיירה קטנה ליד השדה Ottobeuren שיש בה כנסיה מדהימה Ottobeuren Abbey מרחק הליכה מהמלון. למחרת טסנו בחזרה לישראל.

Ottobeuren Abbey

לסיכום- היה מעולה. לא צריך לפחד ממזג אויר הוא תמיד משתנה ומאוד מרענן מהקיץ שלנו. אוסטריה מההממת אי אפשר לתאר כמה הטבע שם יפה וירוק. להרים יש עוצמה שאנחנו אנשי מישור לא רגילים אליה. אנשים נחמדים. הכל נקי. נח להסתדר. כבישים מאתגרים בעליות ובצרות שלהם לפעמים, ולכן תמיד כדאי לבדוק מסלול לפני שיוצאים, במיוחד אם זה מוביל למסלול בקצה של הר. הרבה אטרקציות לילדים מכל הגילאים. לא זול.

[mailpoet_form id="1"]

בואו להתעדכן ראשונים על היעדים החמים הבאים, בארץ ובחו"ל!

יולו בלוג אינסטגרם

או, יופי! חיכינו רק לך! נו אז מה יש לך להגיד...?

Follow me on Instagram
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.

כל הזכויות שמורות ל YOLO Blog – יולו בלוג טיולים – מלונות, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול בארץ ובעולם
Icons made by iconixar from www.flaticon.com
Flat Design Vectors by Vecteezy
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Design vector created by macrovector - www.freepik.com
Circle vector created by macrovector - www.freepik.com
Hands vector created by macrovector - www.freepik.com
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram